آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟


لیزر موهای زائد یکی از ایمن ترین و بی خطر ترین روش های از بین بردن موهای زائد است. اما لیزر مو نیز مانند دیگر روش های زیبایی در صورتی که درست به کار گرفته نشود، ممکن است ایجاد عارضه کند. در صورتی که برای انجام لیزر مو به محل مناسب و معتبر مراجعه کنید و اپراتور اموزش دیده و با تجربه لیزر را برای شما انجام دهد، مشکلی پیدا نخواهید کرد. در واقع تنها کاری که شما باید انجام دهید انتخاب مناسب کلینیک زیبایی است. در ادامه با برخی از عوارض لیزر موهای زائد اشنا می شوید.
سوختگی و تاول
ممکن است شنیده باشید که افرادی با انجام لیزر مو دچار سوختگی و تاول بر روی پوست خود شده باشند و نگران باشید که این مورد برای شما نیز پیش بیاید. سوختگی در اثر لیزر تنها 2 دلیل می تواند داشته باشد: 1- دستگاه لیزر استاندارد و شناخته شده نباشد 2- اپراتور لیزر به قدر کافی تجربه و دانش استفاده از دستگاه لیزر را نداشته باشد. در واقع سوختگی لیزر به علت روش لیزر موها نیست، بلکه ناشی از به کار گیری نادرست این روش است.
تغییر رنگ پوست
یکی از اثرات لیزر تغییر رنگ پوست به صورت مقطعی و کوتاه مدت است. کسانی که پوست تیره دارند ممکن است احساس کنند بعد از لیزر کمی پوستشان روشن شده و کسانی که پوست روشن دارند ممکن است پوستشان کمی تیره شود. البته این مسئله ظرف چند روز برطرف شده و رنگ پوست به حالت عادی بر می گردد. اگر بعد از لیزر دچار تغییر رنگ پوست شدید، با رعایت یک سری موارد می توانید به روند بهبود سرعت ببخشید. برای مثال باید بدانید که نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید. و یا در صورتی که قرار گرفتید، حتما از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.
عفونت
تاثیری که اشعه لیزر بر روی فولیکول مو می گذارد ممکن است واکنش بدن را در پی داشته باشد. یکی از نمود های واکنش بدن ایجاد عونت می باشد. این عارضه کاملا کمیاب است و احتمال وقوعش کم است. اما اگر کوچکترین علامتی از عفونت مشاهده کردید حتما با پزشکتان در میان بگذارید. معمولا پزشکان با تجویز انتی بیوتیک این عفونت ها را درمان می کنند.




Comments

Popular posts from this blog

تغییر فرم صورت و بدن با ژل فیلر

لیزر موهای صورت و بدن