روش های از بین بردن موهای زائد


موهای زائد همواره دغدغه های روزانه برای بسیاری از افراد هستند. سرعت رشد این موها اغلب به گونه ای است که بعد از از بین بردن آن ها حداکثر یک هفته بعد دوباره در سطح پوست نمایان می شوند. به همین دلیل افراد همیشه به دنبال یک روش دائمی برای راحت شدن از شر موهای زائد خود بوده اند. لیزر موهای زائد یک روش مطمئن و همیشگی برای رفع این مشکل است.
روش های مختلفی برای حذف موهای زائد صورت و بدن وجود دارد. از قدیم به صورت سنتی موهای زائد را شیو می کردند. این روش باعث ضخیم شدن موها و نا مرتب شدنشان می شود و در اصطلاح موها تیغ تیغی می شوند. از طرفی ماندگاری این روش بسیار پایین بوده و تقریبا از فردای روزی که شیو می کنید می توانید نوک موهای خود را که بیرون زده اند ببینید.
روش دیگری که برای رفع موهای زائد مورد استفاده قرار میگیرد، اپیلاسیون است. این روش با اینکه نسبت به شیو کردن ماندگاری بالاتری دارد، اما درد زیادی نیز باید تحمل کنید. عیب دیگر این روش این است که جوش های زیر پوستی به وجود می اید که ناشی از جمع شدن مو در زیر پوست می باشد. بعد از اپیلاسیون بعضی از موها توان خارج شدن از پوست را ندارند و در زیر پوست رشد می کنند.
لیزر موهای زائد
روش نسبتا جدید تری که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است، لیزر موهای زائد می باشد. این روش با سوزاندن فولیکول مو مانع رشد آن می شود. در هنگام انجام لیزر، اپراتور دستگاه را روی قسمتی از پوست که موهای آن شیو شده است می گذارد و نور لیزر به ان قسمت می تابد. لیزر که نور متمرکز و پرقدرتی است، به فولیکول مو تابیده و آن را ضعیف می کند.
با استفاده از لیزر موهای زائد می توان موهای تمام قسمت های صورت و بدن را از بین برد. مزیت این روش این است که تاثیر بسیار قابل توجه و طولانی مدتی بر از بین بردن موهای زائد دارد و عیب آن هزینه بالاتر این روش نسبت به روش های دیگر می باشد.
منبع: کلینیک زیبایی روژا


Comments

Popular posts from this blog

آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

تغییر فرم صورت و بدن با ژل فیلر

لیزر موهای صورت و بدن