لیزر موهای صورت و بدن


موهای زائد از جمله دردسر های افراد در زندگی های شلوغ امروزی هستند. زیرا کسانی که مایل اند بدن بی مو داشته باشند مجبورند زمان زیادی برای از بین بردن موهای زائد خود صرف کنند. از قدیم تا امروز روش های مختلفی برای کاهش و حذف کامل موهای زائد اختراع شده است. از استفاده از روغن مورچه برای کاهش رشد موها تا انواع موبر و ژیلت و اپیلاسیون همواره روش هایی بوده اند که برای مقابله با موهای زائد استفاده می شدند. امروزه روش جدید تری نیز به این روش ها اضافه شده است به نام لیزر موهای زائد. در ادامه می خواهیم توضیحاتی در مورد این روش خدمت شما ارائه دهیم.
آیا لیزر مو برای همه مناسب است؟
اگر شما هم با موهای بدن و صورت خود درگیر باشید و انواع روش ها را برای از بین بردن آن ها به کار گرفته باشید می دانید که چند فاکتور برای روش مناسب حذف موههای زائد مهم هستند: 1-ماندگاری 2- راحت و بدون درد بودن 3-نداشتن عوارض جانبی 4-هزینه. هر روش مزایا و معایبی در این 4 مورد دارد. برای مثال شیو کردن هزینه کمی دارد اما مانگاری بسیار پایینی دارد،  اپیلاسیون ماندگاری نسبتا خوبی دارد اما درد زیادی دارد، و یا لیزر موهای زائد ماندگاری بسیار بالایی دارد اما کمی هزینه بر است. هر کس باید بنا به سلیقه و معیاری که برای انتخاب دارد یک روش را برای خود انتخاب کند. البته این به آن معنا نیست که همه باید موهای بدن خود را از بین ببرند. اما اگر مایل به انجام این کار هستید، باید بهتری روش را برای خود انتخاب کنید.
به طورعلمی و تجربی ثابت شده است که لیزر موهای زائد در شرایطی که شخص موهای مشکی و ضخیم و پوست سفید داشته باشد بهترین نتیجه را می دهد. در واقع باید اختلاف رنگ پوست و موی فرد تا حدی باشد که لیزر مو را تشخیص دهد. به همین دلیل کسانی که موهای سفید و بلوند مانند مردم اروپای شرقی دارند، نتیجه خیلی خوبی از لیزر دریافت نخواهند کرد. البته ژنتیک بیشتر افراد در کشور ما طوری است که موها زیاد کمرنگ نیست و با لیزر قابل رفع شدن است. اما اگر خیلی بلوند هستید می توانید با پزشک در مورد اینکه آیا کاندیدای مناسبی برای لیزر مو هستید یا نه مشورت کنید.
لیزر موهای صورت نتیجه می دهد؟
همانطور که در بالا گفتیم لیزر زمانی بهترین نتیجه را می دهد که موها ضخیم و مشکی باشند. برای صورت آقایان این مسئله مشکلی ایجاد نمی کند زیرا موهای ان ها عموما ضخیم است. اما برای خانم ها باید به این نکته توجه کرد که موهای صورت خانم ها اصولا نازک است یا حداقل نازک تر از آقایان است. به همین دلیل برای خانم ها باید در انتخاب دستگاه لیزر دقت به خرج داد. برای مثال دستگاه الکساندرایت طول موج کوتاه تری دارد و قوی تر از دایود است. به همین دلیل برای موهای نازک مانند موهای صورت این دستگاه ها پیشنهاد می شود و نتیجه خوبی می دهد.
لیزر مو چه ضرری دارد؟
روش لیزر مو به خودی خود ضرر خاص و حادی ندارد. یعنی به ارگان های بدن آسیبی نمی رساند و اثر هایی مانند التهاب و قرمزی که ممکن است در برخی افراد ظاهر شود، در طی چند روز از بین می روند. اما اگر دستگاه لیزر استاندارد نباشد و یا اپراتور لیزر آموزش دیده و با تجربه نباشد، ممکن است شخص دچار سوختگی و تاول شود. البته این مورد نیز با پماد و مراقبت قابل رفع شدن است. اما اگر از کلینیک و پزشک خود مطمئن هستید لازم نیست نگران آسیب زدن به بدنتان باشید.
منبع: مطب پوست و مو روژا



Comments

Popular posts from this blog

آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

تغییر فرم صورت و بدن با ژل فیلر

از بین بردن موهای نا خواسته صورت