کمی بیشتر در مورد تزریق ژل فیلر بدانید


ژل و یا فیلر ماده ای است که به منظور پر کردن چین و چروک های استاتیک صورت و حجم دهی و کانتورینگ قسمت های مختلف صورت به کار می رود. برای مثال اگر قصد از بین بردن چین و چروک های صورت خود را دارید و یا می خواهید لب ها و گونه های برجسته ای داشته باشید می توانید از روش تزریق فیلر استقاده کنید. تزریق فیلر یک روش ساده و تقریبا بدون عوارض برای اصلاح نواقص صورت می باشد.
ضرر های تزریق ژل فیلر در لب
ژل فیلر چند نوع دارد. یکی از انواع فیلر ها که موقتی نیز هستند، ژل های هیالورونیک اسید است. پایه این فیلرها هیالورونیک اسید است که یک ماده طبیعی است و بدن آن را به صورت طبیعی تولید می کند. به همین دلیل تزریق این فیلر ها در بدن باعث ایجاد واکنش های حساسیت زا نمی شود. اما در هر حال یک سری عوارض ناچیز وجود دارد که خطرناک نیستند و بعد از تزریق ژل لب اتفاق می افتند. برای مثال اکثر افراد بعد از تزریق ژل در لبهایشان ورم لب را تجربه می کنند. این ورم طبیعی است و اگر پزشک توصیه کرد با کمپرس یخ در مدت 2 تا 6 روز از بین می رود. کبودی نیز یکی دیگر از عوارض شایع تزریق ژل لب است که به دلیل پاره شدن مویرگ ها در مسیر ورود سوزن به پوست ایجاد می شود.
مراقبت های بعد از تزریق ژل لب
بعد از تزریق ژل لب اگر مراقبت هایی که پزشک توصیه می کند رعایت نکنید، پروسه درمان را کامل نکردید و ممکن است از نتیجه نهایی راضی نشوید. به همین دلیل این اقدامات مراقبتی بسیار مهم و البته ساده هستند. برای مثال معمولا پزشک با توجه به روش تزریق به بیمار توصیه می کند که در جهت خاصی محل تزریق را به آرامی ماساژ دهد تا ژل در زیر پوست یکنواخت شود. علاوه بر این، هنگام خوابیدن باید مراقب باشید که طوری بخوابید که به لبهایتان فشار وارد نشود. کشیدن سیگار و قلیان نیز در 48 ساعت اول بعد از تزریق توصیه نمی شود. در هنگام استحمام و یا شستن صورت نیز باید لب ها را به آرامی بشویید و کلا از ایجاد فشار بر روی لبها تا چند روز پس از تزریق جلوگیری کنید. با رعایت نکات مراقبت بعد از تزریق ژل لب از لب هایی زیبا و پر لذت ببرید.

Comments

Popular posts from this blog

آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

تغییر فرم صورت و بدن با ژل فیلر

از بین بردن موهای نا خواسته صورت